Wednesday, September 9, 2009

090909

Tarikh ni agak unik tapi tak de la apa2 perubahan pada aku. Cuma tarikh ni nampak menarik. Disebabkan tarikh ni juga ramai org ambik untuk kenangan terindah dalam hidup mereka mcm kaum cina, ramai yg ambik sbg tarikh perkahwinan sbb katanya tarikh ni ada tuah.. bg org melayu @ Islam, tarikh ni kena pada bulan puasa. So, tak de la yg wat wedding day. walau apa pun, macam aku, rutin harian tetap sama. Tiada apa yang berubah. Tarikh ni juga buat pertama kalinya selama 6 tahun aku bekerja di Brinfo, aku tak join majlis berbuka puasa bagi tahun 2009. Niat dihati bukan sengaja tak mo join, tapi keadaan tidak megizinkan. Bukanlah malas atau tak mau bersosial ke hape ke cuma keadaan tak mengizinkan dan aku sebolehnya tak nak menyusahkan orang. Sedih gak tak dapat join makan kambing panggang [ wlpn tak la suke sgt] dan bermacam menu lain..Tak pe la yg penting majlis tetap berjalan wlpun ku tak join. kan..kan..Seperti biasa ku berbuka dengan 2 orang hero hensem ku itu dan juga adikku CT. Jadila...
Hari Raya bakal menjelang tak berapa lama lagi lebih kurang dalam 10 hari lg. Aku, apa persiapan pun belum buat lagi . maybe baru 10% je kot. pakaian anak2 and suami pun lum ada lagi. cuma ada la beli skit biskut n kerepek utk raya nanti. Mr Hubby ke kelantan malam isnin [7/9/09] atas urusan keje dan sampai ke hari ni [10/9/09] lum blk lg..hikhikhik sedih tul..nak shopping..nak shopping...tak sabar nk blk kg..seperti tahun lepas, raya tahun ni aku akan pulang beraya ke kg ku dulu di Negeri Sembilan dan petang raya kedua baru kami gerak untuk pulang beraya di kelantan umah mertua ku...oooooo balik kampung...oooo balik kampung...SALAM LEBARAN BUAT SEMUA...

4 comments:

  1. hehehe..sis..slamat berpose..ntie raye dtg melaka tau..hehehe..kite pon lom wat pape persediaan lg..11.09 bru dpt blik mlk.. ^_^

    ReplyDelete
  2. anie..jom join contest kat blog ina...

    ReplyDelete
  3. SweetForest --> hai ain.. lama tak dapat kabar berita. tak pe...masih sempat lg nk shopping raya..Selamat Hari Raya...

    ReplyDelete
  4. kak ina --> ok..jap lg anie jenguk blognya yea..

    ReplyDelete